آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ساعت ۷:۵
رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران خراسان شمالی اعلام کرد:

تکمیل ۲ پروژه ریلی و جاده ای استان تا پایان دولت دوازدهم/حمایت دولت از بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو

رییس جمهور کشور، تکمیل پروژه های ناتمام جاده بجنورد-گلستان و خط ریلی جوین-اسفراین تا پایان دولت دوازدهم را قول داد و گفت: بهره برداری از این دو پروژه از اولویت های دولت تدبیر و امید در دور دوم از این سفر به خراسان شمالی است.
تکمیل 2 پروژه ریلی و جاده ای استان تا پایان دولت دوازدهم/حمایت دولت از بازگشایی بازارچه مرزی  پرسه سو,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، حسن روحانی، رییس جمهور کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با تبریک روز ولادت امام رضا ( ع )، اظهار کرد: امیدوار هستم که همه جزو پیروان امام هشتم باشیم.

روحانی همچنین از استقبال گرم مردم خراسان شمالی از هیات دولت در این دور دوم سفر به استان در ورزشگاه شیروان نیز تشکر کرد و گفت: استقبال مردم خون گرم استان از بنده ( خادم کوچک ملت) در این روز گرم تابستانی به دنیا نشان داد که مردم و دولت در کشور در کنار یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: هر چند که در حال حاضر ملت و دولت در شرایط سختی به سر می برند، با این وجود، دشمنان با اجرای ترفندهایشان فکر نکنند که می توانند این مردم را از پای درآورند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که امروز در این سفر چندین پروژه از جمله فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، خط تولید شمش آلومینای جاجرم و سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان به بهره برداری رسیدند، در عین حال، اعلام کرد: هیات دولت تا سقف 20 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای اجرا در استان را مصوب کرده است.

روحانی همچنین عنوان کرد: از میان طرح و پروژه های مصوب برای خراسان شمالی، تکمیل 90 کیلومتر از طول جاده ناتمام بجنورد-گلستان و تکمیل راه آهن جوین-اسفراین به منظور اتصال خراسان شمالی به خط ریلی کشور را تا پایان دولت دوازدهم را قول خواهم داد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگاران که ارمغان این سفر برای تکمیل صنایع پایین دستی صنایع مادر در استان چیست؟ اظهار کرد: امروز خط تولید شمش آلومینا با ظرفیت 40 هزار تن در سال برای مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم افتتاح شد.

وی همچنین افزود: امروز برای توسعه صنایع پایین دستی این مجتمع، موافقت نامه هایی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان امضا شد.

رییس جمهور تصریح کرد: توسعه صنایع پایین دستی این مجتمع صنعتی علاوه بر درآمدزایی، ایجاد فرصت های اشتغال و رفع مسئله خام فروشی محصولات را به همراه دارد.

وی توصیه کرد: همانطور که برنامه دولت، توسعه صنایع پایین دستی خطوط صنعتی در کشور است، در همین راستا، خراسان شمالی نیز قدم های پیش رویش باید در همین زمینه باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که هیات دولت در زمینه رونق بخشی به چرخه گردشگری در کشور و به ویژه در استان هایی همانند خراسان شمالی که از این ظرفیت بالقوه برخوردار هستند، چیست؟ اعلام کرد: امروزه، رونق بخشی به صنعت گردشگری وابسته به فضای مجازی است که این فضای بسیار مهم، بهترین ظرفیت برای معرفی داشته های گردشگری هر منطقه ای است.

روحانی گفت: اراده دولت بر این است که این زیربنا را ایجاد کند تا مناطق برخوردار از ظرفیت های گردشگری از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند.

در عین حال، وی بیان کرد: به وزارت نیرو دستور داده ام که دریاچه های پشت سدها را در اختیار صنعت گردشگری قرار گیرند و ظرفیت های فرودگاهی، جاده ای، ریلی و اقامتی استان ها برای رونق بخشی به این صنعت تکمیل شوند.

وی همچنین با تاکید بر رونق گیری گردشگری سلامت در کشور، توصیه کرد: خراسان شمالی در این زمینه نیز قدم بر دارد.

رییس جمهور درباره بازگشایی مرز تجاری پرسه سو میان استان مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان نیز عنوان کرد: رابطه ایران با ترکمنستان دوستانه و خوب است، با این وجود، در این میان یک مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

وی تاکید کرد: از طرف ایران باید تلاش شود تا این رابطه به ویژه میان استان خراسان شمالی با ترکمنستان نزدیک تر شود.

وی گفت: استاندار خراسان شمالی باید بر ایجاد رابطه ای نزدیک تر با کشور ترکمنستان اقدام کند و دولت نیز در این زمینه به استان خراسان شمالی کمک خواهد کرد.

روحانی درباره اجرای پروژه ریلی گرگان-بجنورد-مشهد که هنوز آغاز نشده است نیز اعلام کرد: اجرای آن جزو برنامه های دولت است، با این وجود، اجرایی شدن آن منوط به جذب سرمایه گذار است که در صورت جذب سرمایه گذار، دولت از اجرای این پروژه حمایت خواهد کرد.

وی در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر روند حرکت توسعه ای در خراسان شمالی خوب است.

رییس جمهور افزود: خراسان شمالی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم