آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ساعت ۱۵:۳۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

راهکارهای اصلی ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه فعالیت تبلیغی و تبیینی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: فعالیت تبلیغی و تبیینی در راستای استحکام اعتقادی، از راهکارهای اصلی ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه است.
راهکارهای اصلی ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه فعالیت تبلیغی و تبیینی است ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم، به تبیین راهکارهای ارتقای شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه و روش‌های مقابله با تلاش کانون‌های ضد اخلاق و معنویت پرداخت.

وی افزود: در راستای بیانیه گام دوم و شرکت طلاب مدارس مختلف استان برای تفکر و پژوهش در این زمینه، برای هر مدرسه علمیه استان به‌صورت مشخص یک موضوع در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در این راستا برای مدرسه امام موسی کاظم (ع) «راهکارهای ارتقای شعور معنوی و وجدان اخلاقی و روش‌های مقابله با تلاش‌های کانون‌های ضد اخلاق» به‌عنوان موضوع منتخب منظور شده و از طلاب مستعد برای شرکت در فراخوان و بیان راهکارهای خود در این زمینه بر اساس آیات و روایات دعوت می‌شود.

وی با پیشنهاد موضوعاتی در بحث ارتقای معنویت و اخلاق در حوزه و جامعه، گفت: یکی از راهکارهای ارتقای شعور معنوی وجدان اخلاقی، استحکام اعتقادی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در سوره انعام آیه ۹۸ می‌فرمایند: «وَهُوَ الَّذِی أَنشَأَکم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الْآیاتِ لِقَوْمٍ یفْقَهُونَ» و تأکید می‌کنند او کسی است که شما را از یک نفس آفرید و شما دو گروه هستید؛ بعضی ازنظر ایمان یا خلقت کامل پایدار و بعضی ناپایدار و ما آیات خود را برای کسانی که می‌فهمند، تشریح کردیم. 

وی ادامه داد: وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین (ع) در تفسیر این آیه شریفه در نهج‌البلاغه می‌فرماید: این‌که خداوند متعال انسان‌ها را از نفس واحده خلق کرده است، یعنی یک عده‌ای ایمانشان ثابت و استوار است و عده‌ای دیگر ایمانشان مقطعی بوده و ایمان فصلی دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اوضاع سختِ آخرالزمان که دام‌های متعدد اقتصادی، سیاسی و ... وجود داشته و فرد شهوت آن دارد که حرفش بر کلام دیگران غلبه کرده و سخن خود را به کرسی نشاند، در این اوضاع حفظ ایمان از سخت‌ترین امور است.

وی افزود: برای همین امر است که یکی از ادعیه‌ای که در آخرالزمان به آن سفارش شده دعای «یا الله، یا رحمن، یا رحیم، یا مقلب القلوب والابصار ثبت قلوبنا علی دینک» است و در زیارت عاشورا هم همین مطلب دیده می‌شود «و ثبت لی قدم صدق...» که در همه این‌ها ثبات قدم مطرح و بر آن تأکید شده است.

انتهای پیام./


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم