آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ساعت ۱۹:۵۹

کانونی که برای ۹۰ جوان روستایی اشتغالزایی کرد

کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای قِلی از توابع شهرستان جاجرم، یکی از کانون های فعال در حوزه اقتصادی است که با پرورش و تولید پیله ابریشم و توسعه نوغانداری در این روستا برای ۹۰ نفر از اهالی روستا اشتغالزایی کرده است.
کانونی که برای ۹۰ جوان روستایی اشتغالزایی کرد,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای قِلی از توابع شهرستان جاجرم، یکی از کانون های فعال در حوزه اقتصادی است که با پرورش و تولید پیله ابریشم و توسعه نوغانداری در این روستا برای 31 خانوار روستایی اشتغالزایی کرده است.

  «علی اصغر نورانی» مدیر این کانون گفت: باتوجه به قابلیت و استعداد پرورش پیله کرم ابریشم در این روستا، طرح نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در سال 97 به جهاد کشاورزی ارائه شد.

وی به استقبال جهاد کشاورزی از اجرای این طرح در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با توجه به تصویب اعتبار برای تولید پیله کرم ابریشم و توسعه نوغانداری که در سفر مقام معظم رهبری در سال 91 به تصویب رسیده بود، توانستیم برای 31 خانوار روستایی جذب اعتبار کرده و کار تولید پیله ابریشم را شروع کنیم.

 مدیر کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای قِلی، زمان شروع به کار این طرح را سال 98 اعلام کرد و گفت: بر این اساس در این روستا 31 «تـُلمبار» (سازه‌ای برای پرورش کرم ابریشم است که نوغانداران با بهره‌گیری از تنه و شاخه‌های درختان در کنار محوطه توتستان‌ها می سازند) با اعتبار 465 میلیون تومان ساخته شد. 

وی با اشاره به اینکه با تجهیز تُلمبارها با 150 بسته تخم نوغان و 30 هزار نهال انواع درختان توت، بستر تولید پیله ابریشم آغاز شد، ادامه داد: با اجرای این طرح اقتصادی به طور میانگین برای سه نفر از اعضای هر خانوار اشتغالزایی شد.

نورانی هر بسته تخم نوغان را شامل 18 هزار تخم اعلام کرد و با بیان اینکه از هر بسته تخم نوغان 35 تا 45 کیلوگرم پیله تَر برداشت می شود، ارزش پولی آن را کیلویی 29 هزار تومان تخمین زد و گفت: مرحله برداشت پیله تر از زمان تفریخ (خروج کرم از تخم) و ارائه به بازار فروش بین 22 تا 25 روز متغیر است.

  وی با بیان اینکه امسال به دلیل افزایش تعداد تخم نوغان در هر بسته و افزایش قیمت خرید پیله به مبلغ 70 هزار تومان انتظار رشد فروش این محصول و افزایش درآمد حاصل از آن را داریم، از دهیاری، جهاد کشاورزی و همه مسجدی ها برای اجرا و توسعه این طرح اشتغالزایی تقدیر کرد.

 مدیر کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای قِلی با اشاره به مشارکت خوب اهالی روستا در اجرای این طرح و همچنین سوددهی قابل توجه آن برای خانوارهای روستایی و اشتغازایی برای جوانان روستا، اظهار امیدواری کرد در حوزه پرورش قارچ و راه اندازی کارگاه تولید فرش و گلیم هم ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم