آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۳۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ساعت ۱۷:۴۶

رقابت چهار ضلعی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال برای تصاحب کلید &#۱۷۱;ساختمان توقیفی&#۱۸۷;

با مشخص شدن چهره تمام نفرات حاضر در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان نامزد پست ریاست، باید منتظر رقابتی با حضور چهار ضلع باشیم.
رقابت چهار ضلعی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال برای تصاحب کلید «ساختمان توقیفی»,
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،علی کریمی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، حیدر بهاروند، مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی. پنج مردی که احتمالاً نام آنها را تا دو ماه آینده بارها خواهید شنید و آینده فوتبال به نام یکی از آنها گره خورده است. البته که این پنج نفر، در چهار ضلع با یکدیگر رقابت خواهند کرد و همانطور که مشخص است، عزیزی‌خادم و بهاروند، در یک جبهه قرار دارند.

علی کریمی تنها چهره کاملاً فوتبالی انتخابات فدراسیون فوتبال است. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با 127 بازی ملی که جزو با سابقه‌ترین بازیکنان ایران محسوب می‌شود. بازیکنی محبوب در مستطیل سبز که در دوران فوتبالش در تیم‌هایی چون فتح، پرسپولیس، الاهلی، بایرن‌مونیخ، قطر اس‌سی، استیل آذین، شالکه 04 و تراکتورسازی بازی کرد. شماره 8 مشهوری که عمدتاً لباس سرخ به تن داشت و البته زبان سرخ او نیز شهره فوتبالی‌هاست. پس از تغییر اساسنامه و قوانینی که موجب حضور فوتبالی‌ها می‌شود، کریمی تنها نامزد فوتبالی است که برای پست ریاست گام به این راه گذاشته و با انتخاب نواب رئیس خود (مهدوی‌کیا و دقیقی) نشان داده که به سمت هیچکدام از اضلاع قدرت نرفته و نامزدی کاملاً مستقل است.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، یکی دیگر از کاندیداهای جوان است. عمدتاً او را به عنوان یک مدیر اقتصادی می‌شناسند و یک دوره هم حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و حضور در باشگاه‌های سایپا و پیکان را تجربه کرده است. عزیزی‌خادم نواب رئیس خود را منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند و شهره موسوی معرفی کرده و حیدر بهاروند، دیگر نامزد انتخابات نیز همین ترکیب را وارد انتخابات خواهد کرد. به این شکل که عزیزی‌خادم، قنبرزاده و موسوی به ترتیب نایب رئیس اول، دوم و سوم او هستند که معنای این چیدمان، ائتلاف این دو نامزد با یکدیگر است. احتمالاً تا انتخابات 10 اسفندماه عزیزی‌خادم و بهاروند اوضاع را رصد خواهند کرد تا مشخص شود که شرایط برای کدام یک فراهم است تا ائتلاف‌شان را رسمی کنند.

ضلع دیگر انتخابات، مربوط به کیومرث هاشمی می‌شود. رئیس پیشین کمیته ملی المپیک که سابقه حضور در سازمان تربیت بدنی را به عنوان معاون محمد علی‌آبادی داشته و روزگاری هم در سازمان آموزش و پروش، ورزش دانش آموزی را مدیریت می‌کرد. هاشمی در این انتخابات به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان شناخته می‌شود، اما هنوز هیچ خبر موثقی در این باره به گوش نرسیده و مسلم است که وزارت ورزش هم در این باره موضع رسمی نمی‌گیرد. حتی ممکن است این موضوع را تکذیب کنند، اما در هر صورت نمی‌توان از این گذشت که کیومرث هاشمی با هیچ کدام از اضلاع انتخابات به ائتلاف مشخصی نخواهد رسید. هاشمی سرپرست فدراسیون فوتبال در دوره انتقالی پس از برکناری محمد دادکان بود و با این مجموعه ناآشنا نیست.

مصطفی آجورلو، با سابقه مدیریت در باشگاه‌های پاس، استیل آذین و تراکتورسازی تبریز؛ دوره‌ای هم در سازمان ورزش شهرداری سابقه مدیریت ورزشی دارد و برای دومین بار وارد کارزار انتخاباتی شده است. آجورلو که 13 سال پیش هم ثبت‌نام کرد اما در نهایت از حضور در انتخابات انصراف داد، در دوره قبلی با مهدی تاج برای تصاحب صندلی ریاست فدراسیون فوتبال رقابت داشت، ولی موفق نشد که پیروز این میدان باشد. آجورلو حالا وارد انتخابات شده و در مقابل سه ضلع دیگر، کار سختی دارد. 

در کنار این چهار ضلعی و مربع، ستار عبدی‌پور نیز به عنوان یک روحانی خود را به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال معرفی کرده که باید دید وضعیت او به کجا می‌رسد.

هر کدام از این چهار ضلع شانس‌هایی برای تصاحب کلید ساختمان سئول به عنوان رئیس جدید فدراسیون خواهند داشت. ساختمانی که حالا در توقیف شستا است و مراحل مزایده را پشت سر می‌گذارد. مزایده‌ای که به خاطر قرض دو میلیون یورویی فدراسیون فوتبال بابت پرداخت دستمزد ویلموتس انجام خواهد شد و در کنار این قرض، رئیس بعدی فدراسیون با مشکلات سنگین دیگری از جمله شکایت 6.5 میلیون یورویی ویلموتس نیز مواجه است. در کنار این موارد، مسائل دیگری هم وجود دارد که کار را برای رئیس آینده فدراسیون دشوار می‌کند. هر یک از این چهار ضلع وارد فدراسیون فوتبال شود، پیش از هر چیز کار سختی برای بهبود اوضاع اقتصادی این مجموعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم