آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۴۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ساعت ۸:۴۳
در گفتگو با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم مطرح شد؛

شهرستان جاجرم مستعد پرورش استعداد های ورزشی/فعالیت ۲۱ رشته ورزشی در جاجرم

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم با بیان اینکه شهرستان جاجرم پتانسیل پرورش استعدادهای ورزشی را دارد، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و افراد مستعد ورزشی را شناسایی کنیم.
شهرستان جاجرم مستعد پرورش استعداد های ورزشی/فعالیت 21 رشته ورزشی در جاجرم,

زهرا فخرانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم، با تبریک فرارسیدن هفته تربیت بدنی اظهارکرد: نام گذاری هفته تربیت بدنی و ورزش، مجالی برای اندیشیدن به روش های توسعه و رشد وجودی انسان و معرفی الگوهای انسانیت و پهلوانی است.

وی با بیان اینکه ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی، نقشی اساسی و بنیادی، در زندگی امروز دارد، ابراز داشت: ورزش موجب رمز سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم گفت: ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید در غنای فرهنگی جامعه حائز اهمیت است و بر این اساس وسیله ای برای رشد وجودی و کمال انسان و عامل همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ ها و ارزش ها محسوب می شود.

وی با اشاره به برنامه های اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم به مناسبت هفته تربیت بدنی گفت: بیست و یک عنوان برنامه مشخص شده است که از اهم این برنامه ها می توان به غبار روبی مزار شهدا جهت تجدید میثاق با شهدا، دیدار با امام جمعه و فرماندار جاجرم، برگزاری مسابقات رشته های مختلف از جمله تنیس، والیبال، ژیمناستیک، مچ اندازی، هندبال، فوتبال، تکواندو، و ورزش های بومی محلی از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی در شهرستان جاجرم است.

 فخرانی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته اظهارداشت: سال 1399 با همه سختی ها و پستی و بلندی های آن به پایان رسید با وجود بیماری کرونا و تمامی محدودیت های اجرایی در راستای مسابقات ورزشی توانستیم تا جایی که ستاد کرونا اجازه داد از ورزش و هیجانات آن فاصله نگیریم .

وی یادآور شد: در سال 99 و سال جدید بسیاری از هیئت های شهرستان توانستند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند و نتایج قابل قبولی را در مسابقات و لیگ ها ورزشی به دست آورند.

وی با بیان این که افتتاح و بهره برداری از اماکن و سالن ها و زمین های چمن مصنوعی نیز از جمله اتفاقات خوب سال 99 بود، افزود: افتتاح سالن ورزشی طبر و افتتاح خانه جوان نیز در این سال اتفاق افتاد.

فخرانی با اشاره به افتتاح 4 خانه ورزش روستایی در شهرستان جاجرم  گفت: تلاش خواهیم کرد تا اکثر روستاهای شهرستان را مجهز به خانه ورزش کرده تا بتوانیم ورزش همگانی را در روستا های شهرستان جاجرم پررنگ کنیم.
 

وی با اشاره به حوزه جوانان شهرستان جاجرم اظهارکرد: سازمان های مردم نهاد با برگزاری پویش های مختلف از جمله کمک به آسیب دیدگان زلزله، رزمایش همت جوانانه و کمک های مؤمنانه و ایتام از بازوان پرقدرت این اداره به حساب می آیند.

مدیر اداره ورزش و جوانان جاجرم افزود: همچنین در مسیر شیوع ویروس کرونا تلاش های این جوانان در زمینه اطلاع رسانی و تهیه و پخش مایحتاج مردم ستودنی بود.

فخرانی با اشاره به فعالیت های فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم گفت: دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، در اختیار قراردادن سالن پهلوان سیدعلی حسینی ویژه بهبود یافتگان اعتیاد بصورت رایگان، در اختیار دادن سالن های ورزشی به کمیته بحران شهرستان برای مناطق سیل زده و زلزله زده که مردم از این سرپناه ها استفاده کنند و همچنین سالن هایی را هم در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاجرم گذاشتیم تا در ایام پیک کرونا اگر ظرفیت بیمارستان جواد الائمه جاجرم تکمیل شد از این سالن ها به صورت اضطراری استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت خوب باشگاه های خصوصی در شهرستان جاجرم افزود: هفت باشگاه خصوص در شهرستان فعالیت می کنند که چهار باشگاه ویژه بانوان هستند.
 

 

وی با اشاره به انجام برنامه های مختلف ورزشی در روستا با هدف ترویج ورزش و سبک زندگی سالم گفت: در سال گذشته اقلام ورزشی مختلفی به دهیاری های و بخش ها جاجرم، سنخواست و شوقان و روستاهای شهرستان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان جاجرم پتانسیل پرورش استعدادهای ورزشی و قهرمان های استانی و کشوری در رشته های مختلف را دارد، افزود:  کشف استعداد تنها به یک اداره نگاه نمی کند بلکه همه باید دست به دست هم دهیم و افراد مستعد ورزشی را شناسایی کنیم که اداره آموزش و پرورش شهرستان جاجرم می تواند در این زمینه کمک شایانی در امر شناخت ، کشف و هدایت فرد مستعد و شکوفا کردن آن بکند.


مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم با اشاره به فعالیت های هیئت های ورزشی در رشته های مختلف گفت: بیست و یک هیئت ورزشی در جاجرم فعال هستند که شش تن از روئسای هیئت ها بانو و پانزده نفر آقا هستند.

 

وی به دیگر برنامه های ورزشی که در طول سال برگزار شده است اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری بازی های بومی و محلی در بخش ها ، برگزاری مسابقات سوپر لیگ فوتبال در بخش سنخواست ، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری و دو میدانی در بخش سنخواست و شوقان ، برگزاری مسابقات والیبال ویژه بانوان ، برگزاری مسابقات تنیس با حضور تیم های ورزشی استانی و ... از دیگر برنامه های اداره ورزش و جوانان در یک سال گذشته بوده است.

 

وی با قدردانی از تلاش تک تک هیئت های ورزشی شهرستان گفت: امیدوارم امسال که به نام المپیک و رویدادهای مختلف ورزشی نامیده شده، شاهد درخشش ورزشکاران شهرستان در ابعاد مختلف قهرمانی و حرفه ای ، همگانی و روستایی و بانوان باشیم.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان جاجرم افزود: یکی از هیئت های فعال در شهرستان جاجرم هیات کوهنوردی است که هر هفته برنامه کوهنوردی دارند که با استقبال خوب مردم  به خصوص بانوان مواجه شده است.

وی همچنین با اشاره به بررسی عملکرد هیئت ها و برگزاری مجامع سالیانه آن ها گفت: مسلماً چنانچه هیئتی نتواند انتظارات این اداره را برطرف نماید، وظیفه خود می دانم با هماهنگی های اداره کل و هیئت مربوطه شرایط حضور فردی که می تواند در جهت رشد و توسعه ورزش به شهرستان کمک نماید، فراهم آورم.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم