آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ساعت ۱۹:۵۱
در گفتگو با جوان کارآفرین جاجرمی مطرح شد؛

ایده ناب همراه با پشتکار و تلاش رمز موفقیت کارآفرینی است/ مسئولان روند دریافت مجوزهای کسب و کار را تسهیل کنند

حسین قانع از جوانان کارآفرینی جاجرمی است که از سن 20 سالگی در عرصه های مختلف اقدام به ایجاد اشتغال داشته و با راه اندازی یک مکان رفاهی برای مسافران و گردشگران موفق به ایجاد یک اشتغال پایدار شده است.
ایده ناب همراه با پشتکار و تلاش رمز موفقیت کارآفرینی است/ مسئولان روند دریافت مجوزهای کسب و کار را تسهیل کنند,

به گزارش خبرنگار عصراترک از جاجرم، مقام معظم رهبری همه ساله به مناسبت‌های مختلف و با توجه به شرایط زمان و مکان شعاری را تبیین می‌کنند که امسال هم بحث تولید و اشتعال‌زایی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان را به عنوان شعار سال مطرح کردند.

توجه به نامگذاری سال‌ها در یک دهه اخیر به خوبی بیانگر دغدغه رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد، تولید و در نهایت استقلال کشور است، مسئله‌ای که بارها در دیگر سخنرانی‌های ایشان و حتی بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیان شده و مورد تأکید قرار گرفته است.

بدون شک مقوله تولید ملی و تلاش برای تبدیل آن به گفتمان قالب در بین آحاد جامعه، موضوعی چندبعدی و چند لایه و نیازمند توجه مسئولان، نخبگان، اهالی رسانه و کارآفرینان، اساتید حوزه و دانشگاه است.

شهرستان جاجرم ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید، کارآفرینی و اشتغال آفرینی دارد که یکی از مواردی که می شود به آن استناد کرد وجود کارخانه بوکسیت آلومینا و کارخانه شمش جاجرم است که هم به تولید و هم به رفع نیاز به واردات محصول استراتژیک شمش آلومینا کمک کرده است، نکته قابل توجه این است که این کارخانه علاوه بر ظرفیت عظیمی که در حوزه اشتغال آفرینی ایجاد کرده است، پتانسیل فعال کردن زنجیره های تولید زیر شاخه های شمش آلومینا را نیز دارد.

از دیگر پتانسیل های شهرستان جاجرم می توان به آفتابی بودن این شهر و بهره برداری از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی باشد، همچنین از دیگر محصولات استراتژیک کشاورزی جاجرم می توان به گندم، پسته و زعفران اشاره کرد.

هدف از مطرح کردن پتانسیل های جاجرم این است که مردم و مسئولان را به سمت کار تولید و اشتغال آفرینی سوق داد.

 

 

چه خوب است که در شهرستان جاجرم فرهنگ سازی خوبی صورت بگیرد تا جوانان از علاقه به پشت میزنشینی و یا کار اداری و استخدام شدن در کارخانه آلومینا به سمت کار های تولیدی و اشتغال زایی سوق داده شوند.

حسین قانع یکی از جوانان کارآفرین شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این شهرستان اظهار داشت: از سن 20 سالگی جهت کارآفرینی و تولید قدم برداشتم و طرح های زیادی از قبیل طراحی و مجری سیستم خورشیدی، بزرگترین طرح شترمرغ300 قطعه ای با پیشرفت 50 درصدی و گاو شیری به ثبت رسانده ام و مجوزهای لازم را هم گرفته ام و تعدادی هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تولید، محرک اقتصاد یک کشور است، گفت: توجه به اینکه اگر تولید حمایت شود و رونق بگیرد قطعا هم مسئله اشتغالزایی حل می شود و دیگر نیاز به واردات نیست بلکه صادرات گسترش می یابد.

این کارآفرین جاجرمی با اشاره به اینکه تولید در حقیقت برای حفظ استقلال کشور و خودکفایی و کلید رمز قطع وابستگی از بیگانه است، ابراز داشت: از سال ۱۳۹۰ به این سو، همواره مقوله تولید و نقش آن در اقتصاد، درونمایه نامگذاری‌های سالیانه از سوی مقام معظم رهبری بوده است و همین امر، اهمیت مقوله تولید و نقش بی‌بدیل آن در قوت بخشی به اقتصاد کشور را آشکار می‌کند.

وی از علاقه خود به کارآفرینی و اشتغال زایی گفت و اظهار داشت: یکی از مسائلی که کار‌آفرین باید روی آن تمرکز کند و توجه داشته باشد، بحث چشم انداز و هدف است، زیرا یک کار‌آفرین باید چشم انداز روشنی داشته باشد و بداند چه چیزی می خواهد، اگر جایی که برای رسیدن به آن مشخص کرده است روشن و پر رنگ نباشد معمولا موفق نخواهد شد و انرژی خود را هدر خواهد داد.

قانع با تاکید بر اینکه داشتن اعتماد به نفس هم از ‌جمله خصوصیات کلیدی است که کار‌آفرین باید داشته باشد، گفت: علاوه بر اعتماد به نفس، داشتن علم، تخصص و در نهایت پشتکار و تلاش و خستگی ناپذیری از خصوصیات بارز یک کارآفرین موفق است.

مدیر مجتمع مهزیار جاجرم ابراز داشت: یکی از طرح هایی که حدود سه سال پیش جهت آبادانی و خدمات دهی به همشهریان، مسافران و آشنایی مسافران با رسومات و غذاهای جاجرمی داشتم، طرح اردوگاه گردشگری مهزیار است که    80درصد پروژه با هزینه شخصی انجام شد که هم اکنون در حال خدمات دهی به همشهریان و مسافران همراه با فضایی بسیار مناسب و زیبا و پارک کوچک برای کودکان است.

وی گفت: باور غلطی که در بین مردم وجود دارد این است که فکر می کنند برای راه اندازی یک شغل نیازمند یک سرمایه هنگفتی است یا نیاز به تسهیلات آنچنانی دارند، در حالی که اصلا اینطور نیست این موارد می توانند کمک کننده باشند اما ایده ناب همراه با پشتکار و تلاش رمز موفقیت کار آفرینی است.

 

 

قانع با اشاره به افتتاح و راه اندازی مجتمع مهزیار جاجرم افزود: یکی از دیدگاه ها و اهداف مجتمع سرو غذاهای محلی از قبیل قلیف چال جاجرمی و آش جوشبره و نان علفی و.. است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توانستم اشتغال پایدار ایجاد کنم، ابراز داشت: این مجتمع، ظاهر زیبایی در ورودی شهر به نمایش گذاشته و مسافران از خدمات و نمازخانه و سرویس بهداشتی مناسب استفاده می کنند.

وی خطاب به جوانان گفت: جوانان به دنبال عملی کردن ایده های ناب خود باشند و بدانند که اگر با عشق و علاقه به سمت کارآفرینی حرکت کنند، قطعا با کمک خداوند موفق خواهند شد.

این جوان جاجرمی ضمن تقدیر از مساعد مسئولان بابت کمک به مجموعه های تولیدی شهرستان گفت:  از دولت و مسئولان خواهش می کنم بیشتر از قبل از تولید کننده حمایت کنند و اعطای مجوز ها را تسهیل کنند، مبادا روند صدور مجوز ها به گونه ای باشد که در بروکراسی های اداری گیر کند و انرژی جوانی کارآفرینان بخاطر طولانی شدن اخذ مجوز هدر رود.

 

انتهای پیام / مهدی تقی زاده


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم