آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ساعت ۱۹:۴۳

همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار به‌کار خود پایان داد

با تقدیر از خدمات فعالان عرصه صنعت آلومینیوم، اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار عصر سه شنبه بکار خود پایان داد.
همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار به‌کار خود پایان داد ,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم شناسایی ظرفیت های زنجیره ارزش استخراج بوکسیت و تولید آلومینا و آلومینیوم هدف برگزاری اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار بود.

 

این همایش با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، تورج زارع مدیر عامل شرکت الومینای ایران، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، دست اندرکاران، کارشناسان، متخصصان و فعالان عرصه صنعت آلومینیوم کشور روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار شد.

تامین پایدار بوکسیت و توسعه زنجیره ارزش آلومینا و آلومینیوم، بررسی وضعیت ذخایر بوکسیت در ایران و چالشهای تامین مواد اولیه آن و ارائه روش‌های نوین اکتشاف استخراج و فرآوری بوکسیت سازگار با محیط زیست ازمهمترین محورهای این همایش بود.

همچنین استفاده از فناوری‌های نوین دوستدار محیط زیست در تولید آلومینا و آلومینیوم، بررسی مسئولیت اجتماعی شرکت های معدنی در اثر گذاری محورهای توسعه پایدار و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در زنجیره های تولید آلومینیوم از دیگر محورهای برگزاری این همایش در هتل المپیک تهران بود.

نقش آلومینا و آلومینیوم در توسعه صنایع پایین دستی، شرکت آلومینای ایران محور توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه و بررسی آخرین وضعیت آلومینیوم به عنوان فلز استراتژیک در قرن ۲۱ از دیگر محورهای برگزاری این همایش با حضور دست اندرکاران و متخصصان صنعت آلومینیوم کشور اعلام شده بود.

در این همایش ظرفیت های شرکت آلومینای ایران و آماده سازی بسترهای مورد نیاز برای فعالان این حوزه به منظور هم افزایی بیشتر و فرصت های فرآروی صنعت آلومینیوم و رفع موانع موجود برای تحق توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت.

همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی از تلاش ها و خدمات ۳ نفر از مسئولان روابط عمومی شرکت آلومینای ایران تقدیر شد.

در پایان این همایش با اهدای تندیس از خدمات و تلاش های ۱۲  نفر از متخصصان فعال در صنعت آلومینیوم قدردانی و در  میزگرد تخصصی با حضور رامین رفیعی، محمد عطایی و رضا کاکایی استادان دانشگاه شاهرود، شناسایی نواحی پر ریسک در معادن بوکسیت با استفاده از تصاویر ژئورفرنس توسط دکتر مرتضی جوادی و ژئوشیمی عناصر اصلی کمیاب و نادر خاکی در کانسار بوکسیتی جاجرم و مقایسه آن با ذخایر بوکسیتی زاگرس توسط خانم بتول تقی پور به صورت مجازی و شناسایی مناطق پتانسیل دار بوکسیت در شمال استان کرمان با استفاده از روش های تحلیل سلسله مراتبی توسط دکتر احمد تاری یوسف خانی در این همایش ارائه شد.

IMG-20220517-WA0115

 
 

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم