آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ساعت ۲۲:۱۴
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی:

چالش ضامن برای وام ازدواج در خراسان شمالی، صف انتظار را طولانی کرده است/ پرداخت ۱۶۷۰ فقره وام فرزندآوری در استان طی سال جاری

علی اصغر هدایتی گفت: با افزایش مبلغ وام ازدواج و مدت زمان بازپرداخت، تامین ضامن برای زوجین بسیار دشوار شده و همین عامل باعث شده تا متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج افزایش یابند.
چالش ضامن برای وام ازدواج در خراسان شمالی، صف انتظار را طولانی کرده است/ پرداخت 1670 فقره وام فرزندآوری در استان طی سال جاری,

به گزارش خبرنگار عصراترک از بجنورد، علی اصغر هدایتی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در قرارگاه جمعیت استان اظهار داشت: طبق قانون بودجه هر ساله، وام های ازدواج تکالیفش برای سیستم بانکی مشخص می شود که در سال جاری موضوع پرداخت وام فرزند آوری نیز ابلاغ شده است که هر دو مورد جزو اولویت ها و تاکیدات سیستم بانکی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا انتهای خرداد ماه، تعداد سه هزار و 328 فقره وام ازدواج به مبلغ چهار هزار و 767 میلیارد ریال توسط بانک های ملی، ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، توسعه تعاون، تجارت، صادرات، پست بانک و بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

هدایتی با اشاره اینکه بیشترین پرداختی های تسهیلات ازدواج مربوط به بانک های ملی، ملت و صادرات بوده است، گفت: تسهیلات در سال جدید براساس قانون بودجه برای زوج زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت 10 ساله است.

وی همچنین با بیان اینکه برای رده سنی بالاتر از رنج اعلام شده در فوق، مبلغ 120 میلیون تومان پرداخت خواهد شد، گفت: علاوه بر این اگر مشمول قانون ایثارگری باشند مبلغ وام ازدواج دو برابر می شود.

هدایتی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان خراسان شمالی تعداد 13 هزار و 293 فقره وام ازدواج به مبلغ 11 هزار و 915 میلیارد ریال پرداخت شده است که در مقایسه با سال 99 در تعداد 90 درصد و در مبلغ نیز به همین میزان رشد بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج در اولویت وام های بانکی قرار دارد، اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که با افزایش مبلغ وام ازدواج و مدت زمان بازپرداخت، تامین ضامن برای زوجین بسیار دشوار شده است و  باعث شده تا متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج روند افزایشی پیدا کرده است.

هدایتی یادآور شد: براساس آخرین آمار در تاریخ امروز تعداد هفت هزار و 636 نفر متقاضی دریافت وام ازدواج هستند که در مراحل تشکیل پرونده، واریز و برخی نیز تعیین شعبه نشده اند و روزانه این آمار در حال تغییر است.

وی اظهار داشت: همه بانک های دولتی و خصوصی موظف شده اند که در پرداخت وام های ازدواج اولویت خاصی داده شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه تسهیلات فرزندآوری نیز با کارمزد چهار درصدی پرداخت می شود، گفت: پرداخت وام ها باتوجه به فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون تومان، فرزند سوم 60 میلیون تومان، فرزند چهارم 80 میلیون و فرزند پنجم نیز 100 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: بازپرداخت تسهیلات فرزندآوری برای فرزند اول سه ساله و به همین ترتیب یک سال به آن اضافه خواهد شد.

هدایتی بیان داشت: برای دریافت وام فرزندآوری نیاز به یک ضامن معتبر است که در سیستم بانکی این ضامن باید یک چهارم مبلغ حقوق و یا مبلغ مانده و یا گردش بانکی باید قسط وام را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تسهیلات فرزندآوری تمام بانک های خصوصی، دولتی و غیردولتی موظف به پرداخت به وام هستند، گفت: تا پایان خرداد ماه سال جاری یک هزار و 670 فقره وام فرزندآوری به مبلغ 712 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت تسهیلات در بانک های خراسان شمالی انجام شده است.

هدایتی ادامه داد: وام فرزند آوری به متولدین یکم فروردین 1400 به بعد پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم