آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ساعت ۱۶:۴۱
تحقق مطالبات رهبری در ورزش؛

ملایی: لازمه «ورزش قوی» داشتن مدیران توانمند، برنامه و منابع است

رئیس پیشین فدراسیون ورزش‌های همگانی لازمه داشتن «ورزش قوی» را تربیت مدیران توانمند، برنامه علمی و منابع مالی دانست و گفت: این درحالی است که ما درتحقق بدیهی‌ترین نیازها کارنامه موفقی نداشتیم.
ملایی: لازمه «ورزش قوی» داشتن مدیران توانمند، برنامه و منابع است,

به گزارش عصراترک به نقل از خبرنگار مهر، حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار اول آذر با جامعه ورزش و در بیانات خود مواردی را مورد توجه و تاکید قرار دادند که به نوعی فصل الخطاب مسئولان به حساب می‌آید.

ایشان در این دیدار که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، «ورزش قوی» را مورد تاکید قرار دادند و اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد. مقام معظم رهبری همچنین با تاکید بر جلوگیری از بروز آفاتی مانند «فساد اقتصادی، تشکیل مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی»، «وضعیت رفاه و معیشت» ورزشکاران را مورد توجه قرار دادند و بر این تاکید داشتند که گفتار، رفتار و نوع زندگی چهره‌های ورزشی برای بسیاری جوانان «الگو» است.

تدوین سند ملی ورزش هم دیگر مسئله‌ای بود که حضرت الله خامنه ای در دیدار با جامعه ورزش به آن اشاره داشتند.

ملایی: لازمه «ورزش قوی» داشتن مدیران توانمند، برنامه و منابع است

افشین ملایی کارشناس ارشد ورزش، رئیس پیشین فدراسیون ورزش های همگانی و از مدیران باسابقه وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار مهر راهکار تحقق بیانات مقام معظم رهبری در ورزش را مدیریت، داشتتن برنامه جامع و تکرار نکردن اشتباهات گذشته عنوان کرد.

در حل ابتدایی ترین نیازها ناتوان بودیم

ملایی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: با نگاهی به مطالبات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در نشست خود با جامعه ورزشی به این نکته پی می بریم که موارد مطرح شده ، موضوعات و چالش هایی هستند که سالهای قبل می بایست برای آنان راهکارهای لازم ارائه و اجرایی می شد ولی بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ما کماکان در حل ابتدایی ترین این معضلات مانند مسئله اشتغال و مسکن قهرمانان، الگوسازی، مبارزه با فساد در ورزش و مواردی دیگر ناتوان بوده ایم.

نداشتن برنامه معضل اصلی ورزش است

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دلایل اصلی وضعیت موجود را واکاوی کنیم نیاز به زمان و فرصت زیادی خواهیم داشت تا به جزئیات و موارد متعدد برسیم. ولی براساس تجارب قبل می توان گفت که ما برای حل معضلات ورزش کشور هیچگاه برنامه ای جامع نداشته ایم و یا اگر در سالهایی، برنامه ای تدوین شده است متاسفانه در اجرایی نمودن آن توفیقی نیافته ایم.

در ورزش قوی شاخص ارزیابی ورزش کشور، صرفا بعد قهرمانی نبوده بلکه متناسب با نیازهای اجتماعی و کارکردهای متنوع ورزش (در بهره وری ملی نیروی کار، میزان کاهش بیماریهای غیر واگیر، افزایش موفقیتهای تحصیلی و….) عملکرد ورزش با یک نگاه جامع ارزیابی می گردد.

ملایی: لازمه «ورزش قوی» داشتن مدیران توانمند، برنامه و منابع است

مدیریت ناکارآمد و انباشت تجارب ناموفق

رئیس پیشین فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: چگونه می توان در سطح ملی فاقد برنامه بود و انتظار داشت که سال به سال وضعیت ورزش کشور رو به بهبود حرکت نماید. مشکلات موجود در ورزش کشور حاصل ناکارآمدی مدیریتی و انباشت تجارب ناموفق است.

مدیریت ورزش فاقد نگاه بلند مدت

مدیرکل سابق دفتر برنامه ریزی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش افزود: کسانی که با ورزش کشور آشنا هستند و موضوعات آن را دنبال می کنند اذعان خواهند داشت که مدیریت ورزش کشور در سالهای گذشته، فاقد ژرف نگری و نگاه بلند به آینده بوده است. اصلی ترین مسئله یا مسائل ورزش کشور چه می باشند؟ در شرایط فعلی در کشورهایی که ورزش قوی دارند، اندیشکده های متعدد مشغول بررسی پیشرانها و تدوین سناریوهای آینده با نگاه پنجاه ساله هستند، سؤال اصلی آنها راجع به چگونگی ساخت ورزش در آینده است و از مسائل ابتدایی (برگزاری صحیح و قانونمند مجامع ورزشی) عبور کرده اند.

سردرگمی و بی برنامه مفرط در ورزش

افشین ملایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هنوز در پاسخ به بدیهی ترین سوالات با مشکل مواجه هستیم و یک سردرگمی و بی برنامگی مفرط بر ورزش کشور مستولی است و همین امر باعث می شود مسائل و موضوعات ورزش کشور در سطح ملی، به تدریج به بحران های کلان مدیریتی تبدیل شود.

ملایی: لازمه «ورزش قوی» داشتن مدیران توانمند، برنامه و منابع است

بحران هایی که با آن دست به گریبان هستیم

رئیس پیشین فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: بحران کم تحرکی در کشور ، پائین بودن سرانه ورزشی، ضعف در همکاری‌های بین بخشی در سطح ملی، نداشتن راهبردهای ملی در ورزش و.... تنها نمونه هایی از مشکلات دیروز و بحران های امروز می باشند.

چگونه ورزش قوی داشته باشیم

افشین ملایی در پایان گفت: اکنون به اختصار به چگونگی تحقق این مطالبات پاسخ دهیم. چگونه ورزش قوی داشته باشیم؟ برای داشتن ورزش قوی ما به تربیت و بکارگیری مدیران توانمند و شایسته بدون توجه به روابط سیاسی، برنامه علمی و کاربردی و منابع کافی نیازمندیم تا بتوانیم ضمن تشخیص صحیح مولفه های این قدرت نوظهور با حرکت رو به جلو ، نگاه و توقعات جدیدی از کارکردهای اجتماعی ورزش را در نگاه مردم، مطبوعات و نسل های پیش رو ایجاد نمائیم. امروزه عرصه رقابت جهانی ورزش، مجالی به مدیریت های دورهمی نمی دهد. اما خبر خوش آن است که اگر بخواهیم یقینا به لطف خداوند می‌توانیم.


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم