آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ساعت ۱۸:۱۲
یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به بی برنامگی فدراسیون فوتبال گفت: آشفتگی شرایط تیم ملی به دلیل بی‌برنامگی است و با این شرایط تا ۱۰۰ سال می توانیم قهرمان آسیا نشویم!
قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد,

به گزارش عصراترک، ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال و ادامه دار شدن حسرت قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: فکر می‌کنم تا ۱۰۰ سال جا داریم که بتوانیم درجا بزنیم و حسرت قهرمانی را بخوریم، تا زمانی که برنامه ریزی و ثبات مدیریتی در ورزش کشور ایجاد نشود مطمئناً این مشکلات ادامه دار خواهد بود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: اگر قرار است به یک اتفاق بزرگ دست پیدا کنیم باید اتحاد بزرگی داشته باشیم. اتفاق بزرگ اتحاد همه سازمان‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد، مسؤولین کشور باید همدل و یک رنگ باشند تا آن نتیجه‌ای را که می‌خواهیم حاصل شود.

وی ادامه داد: برای داشتن یک محصول خوب هم باید مواد اولیه خوبی را هم داشته باشیم. هر آنچه که انتظار داریم باید مواد اولیه خوبی را داشته باشد. اگر به دنبال موفقیت و دست پیدا کردن به عناوین بزرگ هستیم باید مدل مسؤولیتی، سیاست گذاری و استراتژی خودمان تغییر دهیم با اوضاعی که در حال حاضر وجود دارد قهرمانی ما در آسیا به ۸۰ سال هم می‌رسد.

قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد/۱۰۰ سال می‌توانیم قهرمان نشویم

مشکل قلعه نویی نیست، برنامه ریزی نداریم

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا قلعه نویی باید از تیم ملی برود یا بماند گفت: من نمی‌خواهم از امیر قلعه نویی حمایت کنم اما اصل موضوع اینجاست که مشکل تیم ملی فوتبال کشور ما انتخاب سرمربی نیست. مشکل ما خروجی کار است برای یک خروجی خوب باید یک برنامه ریزی دقیقی را داشته باشیم، وقتی شرایط اولیه را به خوبی برای تیم ملی فراهم نمی‌کنیم و برنامه‌ریزی نداریم انتظارات را بالا بردن بیهوده است. اگر به سرمربی بود که کی روش ۹ سال سرمربی تیم ملی بود به چه دستاوردی رسید؟

دغدغه تیم ملی دیگر نباید راه یابی به جام جهانی باشد

همدانی افزود: کی‌روش خودش با تیم ملی ۲ جام ملت‌ها و ۳ جام جهانی را تجربه کرد، این فرصت کمی برای یک مربی نیست پس عمیق که نگاه کنیم متوجه می‌شویم که انتخاب سرمربی ملاک نیست و باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. در حال حاضر با توجه به قانون FIFA دیگر مشکلی برای حضور در جام جهانی نداریم و از این به بعد باید نگاه‌ها و هدف‌های موفقیتی خودمان را تغییر دهیم.‌

قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد/۱۰۰ سال می‌توانیم قهرمان نشویم

دغدغه مسؤولان کشور باید شادی اجتماعی باشد

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به شادی اجتماع باید دغدغه مسؤولان باشد عنوان کرد: اینکه بیایم و بگوییم می‌خواهیم قهرمان شویم خوب است اما باید نگاه کنیم ببینیم برای این قهرمانی چه کارهایی را انجام دادیم که به دنبال آن هستیم. این موضوع را واضح بگویم تا زمانی که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و مسؤلین کشور دغدغه شادی اجتماعی را نداشته باشند نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم. فوتبال امروز فراتر از یک ورزش است و به زندگی شخصی مردم کشیده شده است و وقتی یک پیروزی حاصل می‌شود همه خوشحال هستند برای این موضوع چه کار کرده‌ایم؟

وی تصریح کرد: اینکه بعد از یک باخت بیاییم و بگوییم مقصر امیر قلعه نویی است که چیزی درست نمی‌شود. قلعه نویی در این جام ملت‌ها اشکالات زیادی داشت و می‌توانست بهتر از اینها عمل کند اما نعوذ باالله قلعه نویی که خدا نیست. ما باید به زیرساخت و شرایطی که فراهم کنیم توجه داشته باشیم.

آقایان بی برنامگی خودشان را در گردن تحریم می‌اندازند

همدانی با بیان اینکه برای بازی با تیم‌های بزرگ بی برنامه هستیم گفت: بازی نکردن تیم ملی با تیم‌های بزرگ بی برنامگی است ولی آقایان یاد گرفته‌اند همه چیز را در دامن تحریم بیاندازند. ژاپن قبل از جام ملت‌های با چه تیم‌هایی بازی کرد؟ ژاپن که یک روزه تصمیم نگرفته است با آلمان بازی کند که برنامه تیم ملی ژاپن از ۲ سال پیش در تقویم فیفا ثبت شده است اما فوتبال برنامه‌ای در ندارد هر وقت هم برنامه‌ای را هم اعلام کردند تغییر کرده ولی ژاپن برنامه ۳۰ ساله دارد و مو لای برنامه ریزی آنها نمی‌رود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: این که بگوییم ژاپن در جام ملت‌ها حذف شد پس خوب نیست اشتباه است ژاپن همیشه قرار نیست در اوج باشد که همین ژاپن با توجه به برنامه ریزی که دارد ببینید در آینده چگونه خواهد بود. گاهی این افت‌ها برای هر گروهی نیاز است تا خود را بسازد. امروز عربستان و قطر برای فوتبال چه کار می‌کنند؟ باید بیدار شویم فوتبال امروز با ۲۰ سال گذشته فرق می‌کند. با توجه به سرمایه گذاری که سایر تیم‌ها در آسیا داشتند ما ۱ هزارم آنها هم نیستیم و به لحاظ سخت افزاری و زیر ساخت عقب هستیم.

قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد/۱۰۰ سال می‌توانیم قهرمان نشویم

منابع انسانی خوبی در فوتبال ایران داریم

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به نیروی انسانی که ایران در فوتبال دارد گفت: تیم ملی در قطر اشتباهات زیادی داشت و کادر فنی هم این موضوع را اصلاح نکرد. همه دیگر در فوتبال می‌دانند وقتی تیمی در حمله است مدافعانش باید به مهاجمان حریف بچسبد و یارگیری کند اما ما چنین چیزی را در تیم ملی ندیدیم و گل‌هایی هم که خوردیم به دلیل همین عدم یارگیری بوده است. مشکلات فنی در تیم ملی وجود دارد اما باید پایه و را هم درست کنیم. اگر برنامه‌ریزی درستی وجود داشته باشد مسائل تاکتیکی هم به مرور و رفته رفته با اضافه شدن منابع انسانی جوان حل می‌شود. در ایران منابع انسانی که در فوتبال داریم در هیچ جای جهان نیست.

حرف‌های الهویی بازی با کلمات بود

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص صحبت‌های سعید الهویی مربی تیم ملی فوتبال که پس از حذف از آسیا گفته بود می‌توانستیم به تاکتیک راحت تری قهرمان آسیا شویم اما می‌خواستیم تاکتیک جدیدی را ارائه دهیم عنوان کرد: اگر کسی بتواند قهرمان شود قهرمان می‌شود، صحبت‌های مربی تیم ملی هم بازی کلمات بود. این نوع صحبت‌ها فقط ذهن مردم را بهم می‌ریزد و نگاه‌های بد برای تیم ملی می‌سازد.

قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد/۱۰۰ سال می‌توانیم قهرمان نشویم

قلعه نویی نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند

وی در ادامه گفت‌وگو خود با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کادر فنی نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند گفت: به نظر من انسان‌های بزرگ اشتباهات خود را می‌پذیرند. قلعه نویی بزرگ است و با توجه به این که با او کار کردم می دانم که او اشتباهات خود را قبول کرده است اما وضعیت تیم ملی نسبت به زمان کی‌روش که نتیجه بدی نگرفت. سرمربی تیم ملی فقط نتوانست انتظارات مردم را برآورده کند. مردم دوست داشتند تیم ملی قهرمان شود چون با توجه به شرایط، جامعه به این شادی نیاز داشت. مردم ما بهترین مردم دنیا هستند و باید در این برهه زمانی این قهرمانی را به آنها تقدیم می‌کردیم اما نشد.

همدانی در خصوص آینده تیم ملی و بازیکنان آن تأیید کرد: توانایی کادر فنی تیم ملی همین بود و با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتر می‌توانستیم عملکرد بهتری را داشته باشیم اما نشد. مشکلات فوتبال ما مشکلات اساسی است و باید آنها را برطرف کنیم، تا کی باید به بحث‌های فردی روی بیاوریم؟ فوتبال ایران طارمی‌ها، سردار آزمون‌ها، سعید عزت الهی‌ها و رامین رضائیان‌ها زیاد داریم اما برنامه‌ای برای رشد آنها در فوتبال وجود ندارد تا آنها بتوانند در آینده برای تیم ملی فوتبال کشورمان کمک کنند.

به جای مسؤولان فدراسیون باید یک کارگروه تخصصی به قطر می‌رفت

پیشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از حضور بیهوده و بدون دستاورد مسؤولان فدراسیون فوتبال در قطر گفت: فدراسیون فوتبال بیمار است آن هم به این دلیل که با توجه به همه بخش‌هایی که دارد نصف کارمندان این فدراسیون اضافی هستند. فدراسیون فوتبال ما قابل مقایسه با هیچ جای دیگر نیست اما وقتی به باشگاه بایرن مونیخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم ۵۰۰ کارمند دارد اما از آن کسی که چمن ورزشگاه را کوتاه می‌کند تا کسی که مدیرعامل است همه تخصص دارند. فدراسیون فوتبال ما به دست غیر متخصصان اداره می‌شود. اگر به دنبال نتایج بزرگ هستیم باید کار را به کسانی بسپاریم که تخصص داشته باشند.

وی افزود: این همه مسؤول و شخص برای چه به قطر رفتند؟ بهتر نبود به جای اعزام این همه مسؤول فدراسیون کارگروهی را به این کشور اعزام می‌کردند تا ببینند قطر چه کارهایی انجام داده است که توانسته از ۲ رویداد مهم فوتبالی میزبانی کند. آقایانی که در فدراسیون فوتبال به دنبال منافع شخصی خود هستید اما از جیب مردم هزینه می‌کنید چه کار کرده‌اید؟

تاج در این چندسال برای فوتبال چه کار کرده است؟

بازیکن سابق تیم ملی با انتقاد تند از رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: تاج به عنوان رئیس فدراسیون برای فوتبال ایران چه کار کرده است؟ صفایی فراهانی در مدت زمان ریاستش در فدراسیون فوتبال که کم هم بود از یکبار به جام جهانی رفتنمان کمپ تیم‌های ملی را ساخت. تیم ملی زمان تاج ۴ دوره به جام جهانی رفته است اما چه کاری برای تیم‌های ملی کرده‌اند؟ این که می‌گویند درآمدهای فدراسیون در دست فیفا است و نمی‌توانیم بگیریم همه فرار رو به جلو است و همین باعث می‌شود تا به مردم هم دروغ بگوییم.

قلعه‌نویی انتظارات را برآورده نکرد/۱۰۰ سال می‌توانیم قهرمان نشویم

بزرگی نام ایران را خودمان از بین می بریم

همدانی در پایان خاطر نشان کرد: قطر روزی آرزو داشت مانند ایران فوتبال بازی کند اما امروز از ما پیشی گرفته‌اند. با این همه باز هم به بزرگی نام ایران توجه دارند. ولی این بزرگی را خودمان داریم از بین می‌بریم، باید تغییرات در تفکرات و اندیشه مسؤولان ایجاد شود. آکادمی‌های ما امروز روی زمین چمن مصنوعی تمرین می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان بزرگ که می‌شوند زانو درد بگیرند. واقع بین باشیم، چیزی نکاشته‌ایم که بخواهیم برداشت کنیم. با این روند پیش برویم هر روی پسرفت می‌کنیم.


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم