آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ - ساعت ۱۷:۵۳
عصراترک آخرین آمادگی خراسان شمالی برای برگزاری مسابقات جهانی را بررسی کرد؛

میزبانی زینل خان از کوراش‌کاران جهان

قرار است ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه دو رویداد ملی و بین‌المللی در خراسان شمالی برگزار شود؛ ۲۳ فروردین ماه مسابقات بین‌المللی کوراش و ۲۴ فروردین مسابقات ملی کشتی باچوخه در گود زینل‌خان اسفراین برگزار خواهد شد.
میزبانی زینل خان از کوراش‌کاران جهان,

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، مسابقات بین‌المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه  به مدت دو روز در گود زینل خان برگزار می‌شود.

رقابت‌های کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه به مدت دو روز در گود زینل خان همزمان با مسابقات کشتی با چوخه برگزار می‌شود.

 مسابقات لیگ باشگاه‌های کوراش جهان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به میزبانی بجنورد در بخش مردان با حضور هشت تیم از چهار قاره جهان برگزار خواهد شد.

استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای در رشته کوراش دارد به گونه‌ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

شرکت ۵ ورزشکار از خراسان شمالی

 غلامحسین شاکری‌کوشکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» با اشاره به آمادگی اسفراین برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی کوراش گفت: تاکنون ۱۵ تیم خارجی برای شرکت در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

 شاکری‌کوشکی اظهار کرد: این رقابت‌های بین‌المللی از ۲۳ فروردین‌ماه به مدت دو روز در «گود زینل خان» اسفراین برگزار می‌شود.

 وی افزود: در این رقابت‌های بین‌المللی کوراش کارانی از کشورهای روسیه، یونان، فرانسه، لیتوانی، هند، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، تایلند، کنگو، تاجیکستان، قزاقستان و ایران با هم به رقابت می‌پردازند.

 مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی ادامه داد: ورزشکاران در تمام وزن‌ها با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 شاکری کوشکی گفت: رقابت‌های بین‌المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی با چوخه اسفراین برگزار می‌شود تا کوراش کاران اگر تمایل داشتند در مسابقات کشتی با چوخه نیز شرکت داشته باشند.

  مدیرکل ورزش جوانان خراسان شمالی بیان کرد: از خراسان شمالی ۵ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور دارند همچنین ۱۸ داور از سطح کشور برای داوری مسابقات بین المللی کوراش تدارک‌دیده‌شده‌اند که در مرکز استان مکانی برای اسکان ورزشکاران و داوران آماده شده است.

 

بازی بومی محلی استان نمود بیشتری پیدا می‌کند

 کوروش خسرویار، دبیر انجمن کوراش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: اردوی تیم ملی کوراش کشورمان با حضور ۳۲ کوراشکار در مجموعه کمپ بین المللی کوراش در مجموعه علی دخت بجنورد در حال برگزاری است.

 افزود: این اردوی ملی با برگزاری مسابقات انتخابی و تست‌گیری از ورزشکاران به مدت هشت روز در خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: هشت نفر در پایان این اردو به‌عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند و پیراهن تیم ملی را بر تن خواهند کرد.

 دبیر انجمن کوراش کشور یادآور شد: مسابقات بین المللی جام «پوریای ولی» در ۲ وزن منفی ۹۰ و مثبت ۹۰ کیلوگرم ۲۳ فروردین‌ماه به میزبانی گود چشمه زینل‌خان اسفراین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقات بین المللی در گود چشمه زینل خان اسفراین این است که این مکان تاریخی در سراسر جهان‌دیده شود و از نزدیک با کشتی چوخه آشنا شوند و در سال‌های بعد شاهد افزایش گردشگرهای خارج از کشور نیز باشیم.

 خسرویار گفت: بعد از اتمام مسابقات بین‌المللی کوراش در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه مسابقات قهرمانی کوراش در سطح کشور برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: مسابقات بین المللی کوراش در روز پنج‌شنبه مورخ ۲۳ فروردین ساعت ۱۳ الی ۱۷ در گود زینل خان و مرحلهٔ نهایی نیز روز بعد هم‌زمان با مسابقات کشتی چوخه برگزار می‌شود.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/د

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


سایر اخبار

حضور ۲۰۰۰ پرنده مهاجر در آبگیرهای میاندشت جاجرم

مقاوم‌سازی ۷۴ درصدی مسکن روستایی در شهرستان

دومین جشنواره علمی شهید چمران

شروع عملیات اجرایی تولید همزمان برق و بخار اختصاصی شرکت آلومینا

«از رنجی که می بردند» درجاجرم به چاپ رسید

مسیردولت سیزدهم در امتداد اهداف انقلاب اسلامی است

رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی در خراسان شمالی/ جاجرم همچنان قرمز

🔴 فراخوان پویش روایت نور و جهاد...

آلومینای ایران خواستار مجوز برای ذخیره سازی ۴۰ روزه سوخت دوم شد

مسابقات فرهنگی و هنری در جاجرم برگزار می شود

کشف چهار دستگاه ماینر در جاجرم

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم تولید

دستگیری مالخر و کشف 6 فقره سرقت در جاجرم

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت شهرستان جاجرم

افزایش ضریب خسارت بیمه در استان به علت تصادفات و بلایای طبیعی/بی اعتنایی مسئولان و صنایع به صنعت بیمه استان

بسته های همدلی در کوله پشتی دانش آموزان شوقانی قرار گرفت

احراز هویت کالاهای ارائه شده در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین

آمریکا تلاش می‌کند شکست هایش را در عرصه رسانه جبران کند/ چرا مسئولان اجرایی مدیریت فضای مجازی را به دست دشمن داده اند؟

شناسايي استعدادها و اشتغالزايي از اهداف رويداد سراسري توليد محتواي ديجيتال بسيج است

فرمان آغاز مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از سوی سردار نقدی/ نجات "جورج فلوید"سوژه بازی سازان بسیجی شد

پایگاه خبری تحلیلی اخبارجاجرم